Veel gestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op veel gestelde vragen.

Op welke versies van Android en iOS werkt de Gesproken Ondertitels-App?

De App werkt met Android vanaf versie 2.3 en op Apple iOS 7 of hoger. De iOS-versie is geoptimaliseerd voor de iPhone 5.

Waarom moet ik voor het Webbox-platform een abonnement betalen?

Het ontwikkelen van de Ondertitels-app vergde een aanziendelijke investering en is zonder enige subsidie tot stand gekomen. Ook wordt er geen gebruik gemaakt van reclame of gebruikersdata. Daarom is aan het gebruik van de App een abonnement verbonden op het Webbox-platform, waar de App gebruik van maakt.

Moeten Webbox-gebruikers zich apart abonneren voor de App?

Als u al een Webbox heeft, hoeft u geen apart abonnement af te sluiten voor de Ondertitels-App. Wel dient de App geregistreerd worden en gekoppeld aan uw Webbox-serienummer.

Hoe kan ik mij aanmelden op het Webbox-platform?

Dit doet u via de menu-optie 'Aanmelden' op deze website. Daar kunt u kiezen voor verschillende betaalmethodes voor het abonnement op het Webbox-platform:

  • Machtiging via iDeal: hiermee maakt u eenmalig €0,01 naar ons over, zodat we gelijk de goede gegevens van uw bankrekening hebben en u toestemming geeft om het abonnement in het vervolg automatisch maandelijks van diezelfde bankrekening af te laten schrijven.
  • Papieren machtiging: Wij sturen u een vooringevuld digitaal machtigingsformulier als PDF toe. Dit formulier dient u uit te printen, te ondertekenen en per post naar ons op te sturen.
  • Voucher als u een abonnement cadeau heeft gekregen of aan iemand cadeau wilt geven.

Waarom kan ik soms niet zappen tussen zenders?

Het horizontaal swipen (over het scherm vegen) werkt alleen als de smartphone of tablet rechtop staat in 'landscape' modus. Als het apparaat plat ligt op een ondergrond, 'weet' de app niet altijd wat links en rechts is en kan dan dus de veegbewegingen niet goed volgen.

Hoe kan ik me afmelden?

Stuur een e-mail naar info@gesproken-ondertitels.nl of bel naar 015-2626307. De opzegtermijn is een maand.


Uitleg over gebruikte termen

Hieronder vindt u verklaringen van verschillende gebruikte termen, waar elders op deze website naar wordt verwezen.

App ID

Uw App ID van de Ondertitels-App vindt u als volgt

  • Installeer de gesproken ondertitels app
  • Ga in de app naar instellingen via het tandwieltje rechtsboven in het scherm. Kies rechtsboven vervolgens voor Info. Op deze pagina wordt de App ID getoond
  • De App ID bestaat uit 10 karakters, met in het midden van de reeks een verbindingsstreepje. Bijvoorbeeld ABCDE-12345.

Mocht het systeem melden "App ID reeds in gebruik", dan moet u contact met ons opnemen....

Serienummer van uw Webbox

Zo kunt u uw serienummer vinden:

  • Zet uw Webbox aan
  • Navigeer in het hoofdmenu naar "Informatie"
  • Navigeer vervolgens naar "Uw serienummer"; het serienummer wordt aan u voorgelezen. Het serienummer is een getal van vijf cijfers.
  • Vul dit getal in op de aanmeldpagina van deze website.
  • Dit nummer staat ook aan de onderzijde van uw Webbox

Beperkingen:

  • De Webbox moet in uw bezit zijn
  • U kunt per Webbox-abonnement slechts één App ID van Android of één App ID van iOS koppelen.

Webbox controle getal

Zo kunt u uw controle getal vinden:

  • Zet uw Webbox aan
  • Navigeer in het hoofdmenu naar "Informatie"
  • Navigeer hier naar "controle getal"
  • Vul dit getal in op de aanmeldpagina van deze website.